
FORMATION COMMUNITY MANAGER
Formez-vous au Community Management pour devenir autonome dans la gestion de vos réseaux et à moindre coût

THE OBJECTIVES OF MY SOCIAL MEDIA TRAINING:
Develop social media management skills: Learn how to create, manage and run accounts on different platforms (Instagram, Facebook, Tiktok, Linkedin).
Mastering digital tools: Knowing how to use all the analysis, planning, content creation, and social media management tools to optimize performance.
Create an effective digital strategy: Understand how to develop action plans aligned with your company's objectives (example: increase your visibility, strengthen your brand image, or generate leads, etc.)
Produce attractive content: Develop skills in social media content writing, graphic design and video editing, adapted to your audience.
Analyze Performance: Learn how to interpret analytical data to adjust strategies and continuously improve results.
Manage customer relationships: Acquire techniques for interacting with subscribers, managing reviews and converting prospects into loyal customers.
Prepare for a career of the future: Train in a constantly evolving sector.

THE OBJECTIVES OF MY SOCIAL MEDIA TRAINING:



FACE-TO-FACE TRAINING
OR DISTANCE
8H TO 4H
LEARNING
2 DAYS
OF LEARNING

TRAINING AT
HIS RHYTHM

PERSONALIZED ACCORDING TO YOUR SECTOR OF ACTIVITY

1 MONTH FOLLOW-UP
OFFERED
THE OBJECTIVES OF MY SOCIAL MEDIA TRAINING:
SOCIAL MEDIA MANAGEMENT
Apprendre à créer, gérer et animer des comptes sur différentes plateformes (Instagram, Facebook, Tiktok, Linkedin) pour faire connaître votre marque, génrérer des leads, et transformer des visiteurs/abonnés en clients !
SOCIAL MEDIA MANAGEMENT
Développer des compétences en rédaction de contenu, en création graphique et montage vidéo, adaptées à votre audience pour mettre en avant votre marque, vos services ou produits, et fidéliser vos clients.
SOCIAL MEDIA MANAGEMENT
Comprendre les algorithmes des réseaux sociaux, élaborer des plans d'action alignés sur les objectifs de votre entreprise (exemple : accroître votre visibilité, renforcer votre image de marque, faire des ventes..)
SOCIAL MEDIA MANAGEMENT
Apprendre à interpréter les données analytiques (KPI) pour ajuster les stratégies et améliorer continuellement les résultats.
THE OBJECTIVES OF MY SOCIAL MEDIA TRAINING:
Develop social media management skills: Learn how to create, manage and run accounts on different platforms (Instagram, Facebook, Tiktok, Linkedin).
Mastering digital tools: Knowing how to use all the analysis, planning, content creation, and social media management tools to optimize performance.
Create an effective digital strategy: Understand how to develop action plans aligned with your company's objectives (example: increase your visibility, strengthen your brand image, or generate leads, etc.)
Produce attractive content: Develop skills in social media content writing, graphic design and video editing, adapted to your audience.
Analyze Performance: Learn how to interpret analytical data to adjust strategies and continuously improve results.
Manage customer relationships: Acquire techniques for interacting with subscribers, managing reviews and converting prospects into loyal customers.
Prepare for a career of the future: Train in a constantly evolving sector.
Les professionnels et entreprises souhaitant développer leur présence sur les réseaux sociaux
Les personnes en reconversion professionnelle et demandeurs d'emploi
Les jeunes et étudiants dès 16 ans passionnés par le digital
TRAINING
CONTENT CREATION
Develop social media management skills: Learn how to create, manage and run accounts on different platforms (Instagram, Facebook, Tiktok, Linkedin).
Mastering digital tools: Knowing how to use all the analysis, planning, content creation, and social media management tools to optimize performance.
Create an effective digital strategy: Understand how to develop action plans aligned with your company's objectives (example: increase your visibility, strengthen your brand image, or generate leads, etc.)
Produce attractive content: Develop skills in social media content writing, graphic design and video editing, adapted to your audience.
Analyze Performance: Learn how to interpret analytical data to adjust strategies and continuously improve results.
Manage customer relationships: Acquire techniques for interacting with subscribers, managing reviews and converting prospects into loyal customers.
Prepare for a career of the future: Train in a constantly evolving sector.

THE OBJECTIVES OF MY SOCIAL MEDIA TRAINING:
01.
L’entretien préalable
La formation débute par un entretien individuel. Cette première étape permet d’évaluer les besoins, le niveau et les prérequis de chaque apprenant afin de personnaliser au mieux son parcours de formation.
02.
La planification
La formation d’une durée d’environ 20 heures, s’organise selon vos disponibilités. Nous définissons le rythme le plus adapté : en demi-journées, en journées complètes ou par sessions de trois heures. Cette flexibilité permet de garantir un apprentissage régulier et progressif.
03.
L’apprentissage théorique
& pratique
Cette étape allie théorie et pratique à travers des cours, des études de cas et des mises en situation réelles. L’objectif est d’acquérir toutes les compétences du community management tout en les appliquant sur des projets concrets.
04.
Le suivi pédagogique
Le suivi pédagogique Cette organisation favorise un apprentissage progressif et efficace. Tout au long de la formation, le formateur évalue régulièrement les acquis, accompagne chaque apprenant dans sa progression et revient sur les points nécessitant un approfondissement.
05.
L'accompagnement
post-formation
À l’issue de la formation, un suivi personnalisé d’un mois est proposé afin de vous accompagner dans la mise en pratique de vos compétences. Je reste disponible pour vous aider à affiner votre stratégie, répondre à vos questions et vous conseiller !